Jitka Dolejšová: Solné lampy

Rubrika: Publicistika – Doporučení

Ten obchod se solnými lampami se mi líbil. Lampy vyzařovaly hřejivé světlo a celá atmosféra byla pohodová.
Hle, jaká krásná příležitost povědět o tom krámku dalším lidem, zajásala jsem. Napíšu o tom do Pozitivních novin formou osobního doporučení a zaručím se za kvalitu.
Vybrala jsem krásnou solnou lampu pro mého tatínka k svátku a ve své naivitě radostně přistoupila k paní prodavačce s tím, že jí řeknu o Pozitivních novinách a o mém plánu udělat solným lampám a konkrétně jejich firmě svým doporučením reklamu. Samozřejmě zadarmo, jen z čisté radosti, že se mi v jejich krámku líbí.
Paní prodavačka moc mé nadšení nesdílela a odvětila, že se musí zeptat vedoucího. Někam volala mobilem a za chvíli se zpoza závěsu v zadní části krámku vynořil mladý muž. Znovu jsem se představila, on nedůvěřivě vyslechl mé opakované sdělení a pak řekl, že se musí zeptat dalšího vedoucího. Pak přišel asi už ten správný vedoucí a já již potřetí vysvětlovala, o co jde. Tento vedoucí byl asi již dost kompetentní, neboť mi odpověděl (i když dost podezřívavě), že by to snad šlo, ale musím mu napsat, co chci o nich zveřejnit, a poslat mu to. Oni že to posoudí a možná schválí.
Lidičky, já hned po příchodu domů sedla k počítači, napsala krásné doporučení a ihned odeslala na jejich e-mail (takže tam zprávu měli hodinu poté, co jsem u nich koupila lampu). To bylo ve středu 12. ledna 2005.
Od té doby čekám. Čekám, až mi někdo dovolí, abych ho zadarmo pochválila. Čekám, že někdo pochopí, že lze dělat něco je tak, jako maličký dobrý skutek, a nic za to nechtít.
A protože mi to čekání připadá dlouhé, píšu Vám, čtenáři Pozitivních novin.
Píšu Vám, že solné lampy jsou krásné a hřejí, možná mají i léčivé účinky, ale nemohou za to, kdo je prodává. Moje doporučení tedy nemůže být konkrétní.
Ale kdyby se majitelé přece jen ozvali, napíšu Vám o tom. Možná. Nejsem si totiž jistá, zda mi zrovna tato firma za osobní doporučení vůbec stojí. 

Pokud chcete koupit solnou lampu, musíte si najít kontakt na některého prodejce ve Zlatých stránkách, protože "naše" pražská prodejna o tuto ZÁRUKU KVALITY a s tím spojenou BEZPLATNOU REKLAMU prozatím neprojevila zájem. 

Tento článek byl v Pozitivních novinách poprvé publikován 19. 01. 2006.