Pavel Loužecký: Živí mě internetová publicistika a marketing
Rubrika: Publicistika – Víte, že...?
![]() Dost často se mi stává, že se mě lidé ptají, čím se vlastně živím, jaké je moje povolání. Nedávno jsem dokonce zjistil, že s uspokojivým zodpovězením této záludné otázky zápasí i někteří příslušníci mé vlastní rodiny a tak jsem si řekl, že je čas zjednat v této věci veřejné jasno. Většina lidí se totiž domnívá, že mě živí vydávání Pozitivních novin, s nimiž jsem už více než šest let bytostně spjatý, a jsou v šoku, když zjistí pravý opak: že totiž já živím je! Poté však následuje logická otázka: Co mě tedy vlastně živí? A přichází další šok, když se dozvědí, že mě živí vydávání úplně jiného internetového magazínu, o kterém dosud nikdy neslyšeli. ![]() www.pozitivni-noviny.cz Není magazín jako magazín Jedná se o magazín specializovaný na obor AUTOMATICKÉHO VYTÁPĚNÍ www.avytapeni.cz, který jsem vytvořil pro firmu ESEL www.esel.cz, u níž jsem zaměstnán od roku 2007. Magazín vznikl v dubnu 2009 a je určen jak pro laickou veřejnost, tj. pro majitele automatických kotlů a všechny současné i budoucí zájemce o tento druh vytápění, tak pro odborníky a podnikatele, kteří se tímto oborem profesionálně zabývají. Na základě tohoto zjištění následuje většinou udivená otázka: “A ty rozumíš automatickým kotlům?“, na kterou nemůže následovat jiná odpověď než pravdivá: „Nikoliv!“ Díky uvedené rozehrávce se pak odvíjí rozhovor, v němž se snažím dotyčnému vysvětlit nejen tento zdánlivý protimluv na základě specifikace mojí každodenní práce, ale hlavně to, jak je možné, že v době finanční krize dokáže česká firma velmi úspěšně prodávat soukromým osobám zahraniční špičkové automatické kotle, které stojí od čtvrt do půl miliónu korun! ![]() www.avytapeni.cz ![]() Ostatně na toto téma jsem nedávno vytvořil a v magazínu AUTOMATICKÉ VYTÁPĚNÍ publikoval dva klíčové rozhovory, na něž bych rád v této souvislosti upozornil i vás. První rozhovor s názvem Internetově-veletržní marketing nám pomáhá dosáhnout obrovských úspěchů jsem vedl s jednatelem firmy ESEL TECHNOLOGIES s.r.o. Liborem Smějou (což je můj šéf a nejbližší spolupracovník), a ve druhém exkluzivním rozhovoru, kterého si nadmíru považuji, jsem zpovídal jednatele rakouské firmy GUNTAMATIC Heiztechnik GmbH Ing. Güenthera Huemera na téma působení GUNTAMATICU v České republice a na Slovensku. Rozhovor má název GUNTAMATIC - firma s odpovědností, tradicí a dlouhodobými rozhodnutími. Na vysvětlenou dodávám, že firma ESEL TECHNOLOGIES s.r.o. jako jediná zastupuje GUNTAMATIC v České republice a ve Slovenské republice, kde prodává automatické kotle tohoto největšího a nejúspěšnějšího evropského výrobce v oboru vytápění biomasou. Internetový marketing Vydávání internetového magazínu o automatickém vytápění však není jedinou činností, kterou ve firmě ESEL dělám. K těm dalším patří související aktivity řadící se do kategorie INTERNETOVÝ MARKETING. Jedním z mých hlavních úkolů bylo vytvoření dvaceti samostatných webů Skupiny ESEL www.esel.cz, které nyní dlouhodobě spravuji a aktualizuji jejich obsah.
Další důležitou součástí mé práce je tvorba počítačové grafiky. Pro Skupinu ESEL vytvářím všechny možné druhy a typy reklamních, propagačních a prezentačních materiálů od vizitek, letáků, prospektů, inzerátů, reklamních tabulí, poutačů, orientačních systémů, až po billboardy, návrhy ![]() Jedním z posledních velkých projektů, které jsem si „sám na sebe ušil“, je kompletní vytvoření obsahu a grafického zpracování tištěné verze časopisu AUTOMATICKÉ VYTÁPĚNÍ, jehož první číslo vyjde v říjnu 2010. Tento plnobarevný časopis ve formátu A4 má 44 stran a bude dlouhodobě k dispozici zdarma všem stávajícím i budoucím klientům firmy ESEL TECHNOLOGIES s.r.o., bude se rozdávat na všech výstavách a veletrzích po celé České i Slovenské republice, kterých se ESEL účastní, a měl by se stát rychle jedním z nejdůležitějších marketingových, reklamních a propagačních nástrojů firmy ESEL. Pokud jste zvědavi, jak vypadá, můžete si ho právě teď prohlédnout v elektronické předpremiéře. Není publicista jako publicista Přestože se dnes publicistikou živím, jsem v tomto oboru vlastně amatér, neboť žurnalistiku jsem nejen nevystudoval, ale dokonce jsem nikdy nepracoval ani v žádné profesionální redakci novin a časopisů (nepočítám-li v to své působení ve vydavatelství RF HOBBY, pro které jsem vytvořil a dva roky řídil internetový projekt VŠE PRO BYDLENÍ, a své krátké působení ve funkci ředitele vydavatelství PK62). Pravdou je, že stát se novinářem jsem poprvé zatoužil v roce 1977, kdy jsem se v době středoškolských studií na ekonomické škole zapojil do vydávání školního časopisu. Moje skutečná publicistická dráha však začala až v roce 2004, kdy jsem dospěl k závěru, že nedokáže-li za tak dlouhou dobu dojít Mohamed k hoře, musí holt přistrčit násilím horu sám k sobě, a proto jsem založil své vlastní internetové noviny, kterým jsem dal název POZITIVNÍ. V nich jsem pak tříbil nejen své literárně-publicistické dovednosti, ale hlavně jsem vytrvale hledal „svůj styl“. Jeho krystalizování trvalo řadu let a vyvrcholilo tím, že dodnes vydávám nejen tento pozitivně zaměřený, ilustrovaný, internetový magazín, ale od roku 2009 vedle toho řídím a vydávám také magazíny AUTOMATICKÉ VYTÁPĚNÍ a HISTORICKÁ ŠLECHTA. ![]() www.historickaslechta.cz Všechny tři magazíny zpracovávám kompletně jak po grafické stránce, tak zároveň samostatně řídím publikování jejich obsahu, a mimo HISTORICKÉ ŠLECHTY, kde je šéfredaktorem můj kamarád Jan Drocár, zastávám ve zbývajících dvou i funkci šéfredaktora. Dá se tedy říci, že vydávání těchto tří internetových magazínů zabírá převážnou část mého pracovního týdne, neboť abych všechno stihl, pracuji i o sobotách a nedělích 365 dní v roce. Pod pojmem publicista si lidé většinou představí novináře, který dostane od šéfredaktora za úkol napsat nějaký článek, on pak sedne k počítači, porochtá se pro inspiraci na internetu a poté napíše text, k němuž následně někdo jiný dodá fotky a obrázky, firemní grafik vše zpracuje do přitažlivé podoby, korektorka veškeré texty zkontroluje a opraví, ředitel celé dílo schválí a vydavatel to následně už jen publikuje. ![]() Po návratu domů pak musím zvukový záznam přepsat do elektronické podoby, aby si ho čtenář mohl přečíst. Vzhledem k tomu, že rozhovor byl pořízen v tzv. „hovorové podobě“, je potřeba převést ho do takového stavu, aby se dal číst, což je mnohdy velmi náročný úkol, protože mezi mluveným a psaným projevem jsou obrovské rozdíly, a to, co posluchač nebo divák v mluveném projevu celkem bezmyšlenkovitě přejde, pak v tištěné podobě často vypadá jako nesvéprávný blábol ![]() Následně upravuji v Photoshopu fotografie a v programu Pinnacle zpracovávám video pro server YouTube, což obnáší celý natočený videozáznam nejen znovu prohlédnout a pečlivě vyslechnout, ale především ho vhodně sestříhat, doplnit na správných místech vhodnými fotkami, popiskami, titulky jakož i obrazovými přechody, ozvučit hudbou a celé to nakonec uložit do příslušného formátu na počítači. Hotové video bývá vytvořeno většinou v rozsahu 13-15 minut a v digitální kvalitě má více než 100 MB. Mým dalším úkolem je pak vložit ho na YouTube, což trvá zhruba hodinu, a tam ho na závěr opatřit odpovídajícími identifikačními popiskami, značkami a dalšími daty. Všechny tyto činnosti probíhají souběžně, aby se vše mohlo dostat do fáze přípravy článku k publikování, kdy ![]() Na závěr je potřeba ještě do článku vložit související odkazy na webové stránky a autorské licence, vytvořit anotaci článku na titulní stránku s obrázkem a začlenit článek do redakčního systému vložením správné rubriky, šablony, data vydání a autora. A samozřejmě je potřeba také provést konečnou korekturu textu, tj. opravit pravopisné chyby, překlepy a stylistické neobratnosti, přidat barevné podklady pod text pro snadnější čitelnost ve vícestrukturovaných textech, provzdušnit veškeré texty umělým odřádkováním nebo do odstavců pro snadnější orientaci čtenáře v textu, aby nebylo vše narváno v jednom velkém, obtížně čitelném, nudném textovém bloku, a nakonec zkontrolovat celou grafickou podobu článku v tiskovém náhledu, zda vše bude lahodit oku čtenářovu. Teprve poté je článek definitivně hotov a připraven k vydání. To vše je tedy obsah mé každodenní práce. Ferda Mravenec – práce všeho druhu Dá se proto s úspěchem konstatovat, že publicistika v mém osobním praktickém podání je něco na způsob Ferda Mravenec – práce všeho druhu. Vím, že to nezní příliš profesionálně, ale dospěl jsem k názoru, že umět samostatně na poměrně slušné úrovni literárně tvořit, definovat myšlenky, vymýšlet nové projekty, fotografovat, pracovat s internetem a počítačovými programy Photoshop, Corel, InDesign, Pinnacle, MS Office a řadou dalších, vytvářet počítačovou grafiku, točit videa, stříhat je, ozvučovat, vkládat na internet, ovládat práci v několika redakčních systémech, dělat korektury, komunikovat s autory a koordinovat vydávání tří magazínů najednou je jediný způsob práce, který mě dokonale uspokojuje, neboť mi dává absolutní tvůrčí volnost, svobodu a nezávislost na dalších nepředvídatelných okolnostech, jež mou práci negativně ovlivňují nebo ji dokonce přímo znemožňují tím, že je závislá na jiných lidech, a já se proto nemohu spolehnout hlavně sám na sebe. S tím úzce souvisí také fakt, že učit se nové věci a poznávat nové pracovní postupy se stalo jednou z mých životních posedlostí. Díky své práci jsem nucen přečíst denně kolem tisíce anotací nejrůznějších informací a zpráv ze všech možných oblastí (zpravodajství, ekonomika, politika, technika, kultura, společnost), z nichž tu část, která mě zaujme, podrobně prostuduji a poté z ní čerpám inspiraci a nápady pro svoji vydavatelskou práci a doprovodnou projektovou činnost. Internetové vydavatelství LOUŽECKÝ.CZ Když už jsme u té vydavatelské činnosti, musím se zmínit také o našem internetovém vydavatelství LOUŽECKÝ.CZ, které provozuji společně se svým synem Martinem. ![]() www.louzecky.cz ![]() Mimo již výše zmíněných magazínů je součástí našeho vydavatelství další internetový magazín s názvem IRSKO AKTUÁLNĚ, což jsou největší české stránky o Irsku. Ty vydává Martin samostatně ve spolupráci se svou kolegyní Janou Strýčkovou, která žije v irském Dublinu. Magazín IRSKO AKTUÁLNĚ byl vyhlášen nejlepším phpRS webem roku 2007, kdy ve stejnojmenné anketě získaly tyty webové stránky první místo. Anketa je zaměřena na celkové technologické a designerské zpracování webu, přičemž výherce zde vybírá odborná porota. ![]() www.irsko-aktualne.cz Naše internetové vydavatelství LOUŽECKÝ.CZ je schopno spojenými silami poskytnout své komplexní podnikatelské služby firmám i soukromníkům, kteří se chtějí prezentovat na internetu nejen kvalitní webovou grafikou, ale také dlouhodobým originálním zpracováváním obsahu na zakázku a na klíč. Konkrétní podnikatelskou nabídku na vytvoření obsahu najdete na mém webu PREZENTACE S OSOBNÍM DOPORUČENÍM a informace o dalších službách pak na stránkách vydavatelství www.louzecky.cz. ![]() www.psod.cz A pokud v tom všem máte stále ještě zmatek, podívejte se na mé osobní webové stránky s podtitulem OSOBNÍ PROFIL, kde najdete všechno vysvětleno přehledně a v kostce včetně podrobného přehledu mých projektů, o kterých jsem zde raději nemluvil :-). ![]() http://pavel.louzecky.cz Zpátky k internetovému marketingu Ve všem, co ve svém životě dělám, se snažím mít vždy k dispozici veřejně prokazatelné reference, které jsou jasným a přesvědčivým důkazem nejen použité formy a stylu, ale v ideálním případě hlavně výsledků a kvality mé práce. Díky těmto referencím se pak pokouším získávat další práci a zakázky. Internetovému marketingu a osobní prezentaci stoprocentně věřím a všude tyto metody propaguji jako jednu z ideálních forem reklamy, která má dlouhodobý účinek s nedozírnými přínosy pro podnikatele s tím, že oproti jiným typům reklamy a inzerce je internetový marketing neskutečně levný, prokazatelný a účinný. O tom, že opravdu funguje, svědčí nejen prodejní úspěchy firmy ESEL, ale dokládá to i celá řada osobních rozhovorů a reportáží se spokojenými klienty v magazínu AUTOMATICKÉ VYTÁPĚNÍ, kteří se zde nebojí uvést své jméno, bydliště a dokonce i kontakty na sebe, takže je stoprocentně průkazné, že se nejedná o žádný reklamní trik nebo podvod. O to více mě překvapuje, že tento princip internetového marketingu nedokáží účinně využívat další firmy ke svému prospěchu, že nejsou schopny ani ochotny se jím inspirovat a nezkusí změnit své stereotypní návyky, vyznačující se zejména neustálým zadáváním drahé, krátkodobé a málo efektivní reklamy a inzerce prostřednictvím velkých reklamních společností za investici do vytvoření vlastního mediálního prostředí, kterým budou moci účinně, cílevědomě a především dlouhodobě ovlivňovat širokou veřejnost. Pokud tedy znáte nějakého osvíceného podnikatele, který by měl zájem vyzkoušet internetový marketing ve své firmě, který by zatoužil mít svůj vlastní internetový magazín a chtěl by na tom spolupracovat s internetovým vydavatelstvím LOUŽECKÝ.CZ, doporučte mu k přečtení tento článek. Co se nedočte v něm, to mu rád zodpovím při našem osobním jednání. Pavel Loužecký vydavatel a šéfredaktor internetových magazínů internetové vydavatelství LOUŽECKÝ.CZ http://pavel.louzecky.cz pavel@louzecky.cz Zde je tento článek ke stažení ve formátu pdf pro případ zasílání e-mailem |
Tento článek byl v Pozitivních novinách poprvé publikován 12. 10. 2010.
OSOBNOSTI POZITIVNÍCH NOVIN
![]() |
Jan Krůta |
![]() |
RNDr. Vladimír Vondráček |
![]() |
Ondřej Suchý |
![]() |
Ivan Kraus |
![]() |
Blanka Kubešová |
![]() |
Dáša Cortésová |
![]() |
Zdeněk Pošíval |
![]() |
PhDr. Jiří Grygar |